Plan nadzoru
Załącznik nr 1 do zarządzenia nr 15/2021
Dyrektora Zespołu Żłobków Samorządowych nr 1
W Wałbrzychu z dnia 17.12.2021
Plan nadzoru i oceny pracy dydaktycznej zawiera tematykę zadań i zakres działań dyrektora Zespołu Żłobków Samorządowych nr 1 w Wałbrzychu w roku szkolnym.
Podstawa prawna:
Ustawa o opiece nad dziećmi do lat trzech ( Dz. U. Nr 45 poz. 235) z dnia 4 lutego 2011 r.
Statut Zespołu Żłobków Samorządowych nr 1 w Wałbrzychu.
Art. 10. opieki nad dziećmi 3
Zadania żłobka i klubu
Do zadań żłobka i klubu dziecięcego należy w szczególności:
1)zapewnienie dziecku opieki w warunkach bytowych zbliżonych do warunków domowych;
2)zagwarantowanie dziecku właściwej opieki pielęgnacyjnej oraz edukacyjnej, przez prowadzenie zajęć zabawowych z elementami edukacji, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka;
3)prowadzenie zajęć opiekuńczo-wychowawczych i edukacyjnych, uwzględniających rozwój psychomotoryczny dziecka, właściwych do wieku dziecka.
Nadzór pedagogiczny w Żłobku polega na:
- Ocenianiu stanu i warunków działalności dydaktycznej , wychowawczej i opiekuńczej Żłobka oraz kształtowanie profilaktyki i oświaty zdrowotnej.
- analizowaniu i ocenianiu efektów działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz działalności statutowej
- inspirowanie opiekunek do wprowadzania nowości pedagogicznych, metodycznych i organizacyjnych : Przestrzegania Ramowego Rozkładu Dnia, Statutu Żłobka, Zapewnienie dzieciom bezpiecznych i higienicznych warunków, wychowania i opieki, zgodnych z określoną misją, celami i standardami Zespołu Żłobków Samorządowych nr 1 w Wałbrzychu.
Nadzorowi podlega w szczególności:
– realizacja i przestrzeganie Ramowego Rozkładu Dnia;
– przestrzeganie statutu Żłobka
– przestrzeganie praw dziecka oraz upowszechnianie wiedzy o tych prawach;
– zapewnienie dzieciom bezpiecznych i higienicznych warunków w procesie wychowania i opieki.
II. ZASADY SPRAWOWANIA NADZORU
W trakcie sprawowania nadzoru pedagogicznego dyrektor będzie respektował zasady:
– Planowania czyli zakres, metody i terminy będą realizowane doraźnie wg uznania dyrektora lub w sytuacjach tego wymagających.
– Jawności wymagań;
– Gromadzenia informacji o pracy Żłobka i opiekunek z różnych źródeł, z uwzględnieniem informacji pozyskiwanych od opiekunek i rodziców;
III. FORMY NADZORU
- Ewaluacja wewnętrzna – ankiety wśród rodziców/opiekunów, obserwacja umiejętności dzieci, rozmowa z rodzicami itp.
- Kontrola jakości pracy opiekunek oraz zgodności realizacji działań z Planem Pracy
- Wspomaganie – planowanie działań rozwojowych, w tym motywowanie opiekunek do doskonalenia zawodowego, prowadzenie działań rozwojowych, w tym organizowanie szkoleń.